hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 اگر فرزند شما تب دارد، بدیهی است که برای بهبودی او هر کاری انجام خواهید داد. علاوه بر دارو و توجه، باید مراقب غذای مصرفی فرزندتان هم باشید. معمولاً بچه ها در هنگام تب از خوردن غذا امتناع می ورزند. این می تواند آنها را خسته، ضعیف و لرزان نشان دهد. خوردن غذای سالم (صرف نظر از کمیت) همچنین نقش مهمی در بهبودی سریع آنها دارد.

 

بسیاری از افراد این ذهنیت را دارند که کودکان بیمار نباید در طول تب یا سرماخوردگی، هیچ میوه ای مصرف کنند. نظر این افراد تنها از یک اعتقاد کورکورانه ناشی می شود. این یک عقیده ی غلط است که خلاف آن به اثبات رسیده است.

 

موز سرشار از ویتامین B6 است که به آرامش بافت عضله برونش کمک می کند. گفته می شود موز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز سرفه و سرماخوردگی هم می شود.

 

این بدان معنی نیست که باید کودک بیمارتان را به خوردن موز زیاد مجبور کنید. مصرف موز در حد اعتدال راهی مناسب برای مبارزه با سرفه و سرماخوردگی است.

 

موز را می توان با اطمینان در هنگام سرفه و سرماخوردگی، قبل از ظهر(نیمه ی اول روز) مصرف کرد.

 

همانطور که در بالا هم اشاره شد، یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی و تب است. خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای درمان این بیماری بخصوص در بچه ها باشد.

ادامه مطلب...

  • سمیرا رضایی