hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

عوارض کبد چرب

1- خارش پوست

ممکن است خارش پوست را تا زمانی که التهاب وجود نداشته باشد جدی نگیرید اما ممکن است به علت وجود صفرا در جریان خون باشد که ناشی از بیماری کبد است. وقتی مجرای صفراوی شما مسدود می شود، صفرا به جریان خون منتقل می شود؛ و در زیر پوست تجمع می یابد و باعث خارش می شود.

2- آنژیوم عنکبوتی

مویرگهای کوچکی مانند تار عنکبوت هستند که زیر پوست دیده می شوند. آنها بخاطر سطح بالای استروژن ایجاد می شوند که نشانه آن است کبد به درستی کار نمی کند و هورمون های شما را متابولیزه نمی کند. این مویرگهای ناخوشایند اغلب بر روی صورت و پاها ظاهر می شوند، زیرا بزرگ شدن شریان ها باعث می شود، مویرگ هایی که از آنها منشعب می شوند بزرگ شوند.

3- کبودی و خونریزی

اگر متوجه شدید که پس از زخمی شدن خونریزی بیشتر از حد نرمال است، ممکن است نشانه ای از این باشد که کبد شما سالم نیست؛ و پروتئین هایی که باید خون را لخته کنند دیگر تولید نمی شوند.

4- تنفس بد

تنفس بد می تواند نشانه بسیاری از مشکلات سلامت، مانند سینوزیت یا بیماری لثه را باشد، اما می تواند نشانه ای از آسیب کبدی نیز باشد.

تنفس بد در طی مشکل کبد به عنوان hepaticus foetor نیز شناخته می شود. این عارضه وجود بوی میوه ای در خون است که بوسیله سطح بالای دی متیل سولفید در خون ایجاد می شود و در خون افرادی اتفاق می افتد که از سیروز کبدی رنج می برند.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی