hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

hshafaA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

قارچ پوست سر

قارچ پوست سر یک عفونت قارچی است. این عفونت برروی پوست سر و موها اثر میگذارد و موجب لکه های کوچک، خارش و پوسته ریزی پوست سر میشود. این بیماری یک عفونت بسیار مسری است که از طریق تماس افراد با حوله، کلاه، برس و بالش فرد آلوده منتقل میشود. قارچ پوست سر در کودکان بیشتر شایع است اما میتواند در هر سنی اتفاق بیفتد.

علت ها
قارچها که درماتوفیت ها هم نامیده میشوند موجب عفونت قارچی برروی پوست سر میشوند. قارچها ارگانیسم هایی هستند که از بافتهای مرده مانند ناخن، مو و لایه های خارجی پوست تغذیه میکنند. درماتوفیت ها محیطهای گرم و مرطوب را ترجیح میدهند بطوریکه در پوستهای عرق کرده رشد میکنند. ازدحام جمعیت و سطح پایین بهداشت رشد این قارچها را افزایش میدهد.

قارچ سر به راحتی به ویژه درمیان کودکان گسترش میابد. حتی با لمس پوست فرد آلوده میتوان به این عفونت مبتلا شد. اگر از شانه، رخت خواب یا دیگر وسایل فرد آلوده استفاده میکنید در معرض خطر قرار دارید.

حیوانات خانگی مانند گربه و سگ میتواند این عفونت قارچی را گسترش دهند. حیوانات مزرعه مانند بز، گاو، اسب و خوک میتوانند ناقل این بیماری باشند. بااینحال این حیوانات ممکن است هیچ نشانه ای از عفونت نداشته باشند.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۸
  • سمیرا رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی